Montáž garážového stání s velkým úložným prostorem

Montáž garážového stání s velkým úložným prostorem

Byli jsme osloveni panem Martinem ze vzdáleného Bečova nad Teplou, zda bychom mu k jeho domku mohli vyrobit a postavit kryté garážové stání pro jedno auto. Sám poslal návrh, jak si představuje, že by toto stání mělo vypadat.

Garážové stání by mělo mít pod sedlovou střechou uzavřený prostor a tento prostor by Martin využíval jako půdu nebo sklad.

Na výrobu garážového stání jsme použili:

  • 14 x 14 cm - stojky upravené do spádu
  • 9 x 9 cm - vzpěry
  • 18 x 14 cm - podpěrné ráhno
  • 4,5 x 9 cm - ráhno průběžné
  • 4 x 15 cm - střešní krokve
  • 19 mm silná smrková palubka použitá na štít a čelní a zadní kolmou plochu
  • střešní krytinu
  • měděný okapový set

Garážové stání jsme vyrobili z masivních smrkových hranolů a smrkových palubek. Dřevo bylo dokonale vysušené, dohladka hoblované a ostré hrany hranolů sraženy. Povrchově jsme jej ošetřili nejprve základní impregnací proti hnilobě a plísni, po té lazurou v odstínu ořech.

Montáž garážového stání

Před samotnou montáží bylo potřeba nejprve zabetonovat dvojitý úchyt z pozinkované oceli, který je velmi pevný a tedy vhodný pro kotvení větších dřevostaveb. Po vytvrdnutí betonu jsme do těchto úchytů upevnili stojky z robustních hranolů, které budou držet celé garážové stání.

Stojky jsme propojili podpěrnými a průběžnými ráhny. Na konstrukci střechy jsme použili střešní krokve a prostor zaklopili smrkovou palubkou. Na palubkový záklop jsme položili podkladový pás Ondutiss Strong a hnědý asfaltový šindel.

Čelní i zadní stranu sedlové střechy jsme zakončili oplechováním a po stranách připevnily měděné okapové sety.

Grafický návrh našeho kolegy před realizací zakázky
Boční strany sedlové střechy byly zakončeny měděným okapovým setem
Na pokrytí sedlové střechy jsme použili hnědý asfaltový šindel
Celé garážové stání jsme kotvili na zabetonované dvojité úchyty
Střešní krokve jsme vyrobili ze smrkových hranolů o průřezu 4 x 15 cm
Na záklop sedlové střechy jsme použili smrkové palubky o síle 19 mm
Mezi sedlovou střechou a stropem garážového stání vznikl dostatečně velký úložný prostor
Povrchově ošetřené dřevo použité na garážové stání bylo provedeno v odstínu ořech